Individuele Leerling |
Klas |
School |
Omgeving |
|
Educatie |
In de klas wordt de werking van de gsm uitgewerkt en gekoppeld aan de mogelijke effecten van straling |
De school informeert ouders en leerlingen over het telefoon- en gsm-beleid op school. Als alternatief voor de gsm op zak, biedt de school het gebruik van de vaste telefoon aan. |
||
Facilitatie |
De school neemt contact op met ouders die hun kind(eren) niet tijdig oppikken na +/-15 minuten |
|||
Regulatie |
Een leerling met epilepsie krijgt de toestemming om de gsm op elk ogenblik aan te laten staan. Zo kunnen begeleiders bij ernstige incidenten meteen het ICE*-nummer bellen om ouders te informeren. |
Bij de start van de schooldag vraagt de leerkracht alle gsm-toestellen uit te schakelen. Leerlingen die de les toch verstoren, moeten hun gsm uitschakelen en afgeven. Aan het eind van de lesdag geeft de leerkracht de gsm terug. |
Het lerarenteam kiest er bewust voor om de gsm niet langer als ‘horloge’ te gebruiken. Het hoopt op die manier de zichtbaarheid van gsm-toestellen bij leerkrachten te verminderen. De directie engageert zich om elk lokaal van een wandklok te voorzien. |
Ouders krijgen een brief met de vraag om dringende boodschappen via de vaste telefoon van de school door te geven. |
* In Case of Emergency, nummer van de persoon/personen die gecontacteerd kunnen worden in nood.